48-60 AYLIK ÇOCUKLARIN GELİŞİM
ÖZELLİKLERİ
PSİKOMOTOR GELİŞİM Çizgi üzeride yürür Çift ayakla belli bir uzaklığa atlar Çift ayakla sıçrar Geri çift ayakla sıçrar Tek ayak üzerinde sıçrar Tek ayak üzerinde birkaç saniye durur Ayak değiştirerek iner çıkar Topu kendisine sıçratıp yakalar Bisiklete biner ve bisikletle köşeleri döner 20cm üzerinden atlar Topuk ve ayak uçlarıyla yürür Dokuz blokla kule yapabilir Modele bakara yuvarlak ve kare şeklini çizer Çeşitli şekiller çizer ve boyar Boncuk,makarna vb.nesneleri ipe dizer SOSYAL-DUYGUSAL GELİŞİM Adını –soyadını ve yaşını bilir. Toplum içinde kendinden beklenen sosyal davranışları sergiler Yetişkinlerin konuşmalarına katılır Oyuncaklarını paylaşır Grup oyunlarında yetişkinlerin liderliğini kabul eder İzin ister Bir sorun olduğu zaman yardım ister Övülmekten hoşlanır Kendinden küçüklere yardım etmeye karşı isteklidir DİL GELİŞİMİ Kendisine verilen üç yönergeyi dinler ve yerine getirir Birleşik cümleler kullanır Resimdeki saçmalıkları açıklar Zıt sözcükler söyler Konuşmalarında bağlaç kullanır Konuşmalarında sözcüklerin olumsuz biçimlerini de kullanır BİLİŞSEL GELİŞİM İnsan resmini altı öğeyi içerecek şekilde çizer 4-8 parçalı bul yapı tamamlar 1’den 10’a kadar olan nesneler ile rakamlar arasında ilişki kurar Nesneleri ortak özelliklerine(taşıtlar,hayvanlar,büyük/küçük nesneler,ağır/hafif nesneler vb.)sınıflandırır 1’den 20’ye kadar ezbere sayar 3’lü 4’lü eşit setleri eşleştirir İki yarım daireyi birleştirip tam bir daire yapar Baştaki, sondaki ve ortadaki gibi mekansal konumları ayırt eder Bir olayı oluş sırasına göre sıralar Model olundunduğunda 10 küpten kule yapar Nesnelerin neden yapıldığını söyler ‘Neden?’ sorusuna cevap verir Dokuları ayırt eder 8 rengi isimlendirir Renkleri gruplandırır Renkleri tonlarına göre sıralar Bazı paraları tanır ve isimlendirir Kısa süre önce gördüğü resmi hatırlar Eksik resimleri modele bakarak tamamlar Gösterilen resimle ilgili bir öykü anlatır Öyküdeki 5 ana noktayı hatırlar ve tekrarlar Neden – sonuç ilişkisi kurar Etkinliklere bağlı olarak günün hangi zamanında olduğunu söyler Bir nesnenin diğerine göre ağır yada hafif olduğunu söyler ÖZBAKIM BECERİLERİ Yardımla saçını tarar Giysisindeki büyük düğmeleri ilikler , çözer Boyuna uygun bir askıya ceketini ya da hırkasını asar Ayakkabılarını bağlar ve fiyonk yapar Ellerini ve yüzünü yardımsız yıkar Dişlerini fırçalar Sofra kurallarına uyar Yemekle ilgi araç gereçleri uygun kullanır Sofra kurmak gibi ev işlerine yardımcı olur |
13 Aralık 2012 Perşembe
48-60 Aylık Çocuğum Neler Yapabiliyor
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder